Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
1. Základné údaje o prevádzkovateľovi www.eshop.vitalitystudio.sk
1.1 Predávajúci:
BioVitality s.r.o.
adresa: Budatínska 16, Bratislava 851 06
IČO: 46 474 374
DIČ: 2820016133
TEL: +421 948 60 50 70
e-mail: info@vitalitystudio.sk
Adresa pre osobné odbery, reklamácie a vrátenie tovaru a iné: Tupolevova 19, Bratislava
(ďalej len "predávajúci").
1.2 Kupujúcim je každá fyzická alebo
právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s
úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka.
1.3 Používaním
web-stránok internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky
dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.
1.4 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
2. Cena tovaru
2.1 Predávajúci nie je platcom DPH.
2.2 Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané s DPH (nie sme platcami DPH ) .
2.3
K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa
toho, aký spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Balné je zahrnuté v
cene dopravy.
3. Objednávka tovaru
3.1 Tovar môže kupujúci objednávať nasledovne:
a) prostredníctvom nákupného košíka na www.eshop.vitalitystudio.sk ,
b) zaslaním e-mailu s uvedením požadovaného tovaru na info@vitalitystudio.sk
3.2
Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail
bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Kupujúci
odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a
riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 zákona
č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako "Zákon o ochrane spotrebiteľa
pri predaji tovaru"). Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v
prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej
objednávky.
3.3 Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.
3.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky.
3.5
Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do 24 hodín od
objednania tovaru bez udania dôvodu. Kupujúci môže objednávku zrušiť v
Zákazníckej sekcii na web-stránke predávajúceho, telefonicky alebo
e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí
predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo telefonicky. V
prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle
peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom,
ktorý si spolu dohodnú.
3.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v
prípade, keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade
kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne
náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí.
3.7
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje , že predávajúci
včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 3
odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov.
4. Platobné a dodacie podmienky
4.1 Na základe odoslanej objednávky
vystaví predávajúci zálohovú faktúru, ktorú pošle spolu s potvrdením
objednávky e-mailom. Platbu môže kupujúci uskutočniť nasledovne:
a) prevodným príkazom zo svojho účtu,
b) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho,
c) v hotovosti na prevádzke (pri osobnom odbere),
d) platobnou bránou na eshope
4.2 Platba je možná v mene EUR
4.3
Tovar štandardne dodávame len v rámci Slovenskej republiky. Tovar do
ostatných štátov EU odošle predávajúci len po dohode s kupujúcim. Cena
za dopravu mimo územia SR bude kupujúcemu oznámená e-mailom ešte pred
odoslaním objednaného tovaru.
4.3 Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom.
4.4
Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je vo väčšine prípadov
do 7 pracovných dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba dodania je
14 dní alebo po dohode s kupujúcim sa môže predĺžiť. Pri tovare na
objednávku, môže byť dodacia lehota dlhšia (cca 30 dní). O predĺženej
dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať
pri potvrdení objednávky telefonicky/emailom. Ak kupujúcemu nevyhovuje
oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v
súlade s bodom 3.5 týchto Obchodných podmienok.
4.5 O odoslaní/expedovaní tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom.
4.6
Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru v rámci Slovenkej republiky
spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možností v objednávke:
a) Slovenskou poštou.
b) osobný odber - na predajni po dohode s predávajúcim
c) Packeta (Zásielkovňa)
4.7 Cena za dopravu tovaru na určené miesto je nasledovná:
a) základná cena za dodanie Slovenskou poštou pri platbe vopred prevodom je 3,00 €
b) základná cena za dodanie na odberné miesto Packety je 3,00 €
c) osobné prevzatie v mieste pre osobné odbery predávajúceho je bez poplatku
4.8
Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za
splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
4.9
Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri
preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky a v prípade
poškodenia zásielku neprebrať od doručovateľa. Kupujúci aj predávajúci
sa takto vyhnú zbytočným nákladom na prípadnú reklamáciu tovaru.
4.10
Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru (daňový doklad).
Faktúra slúži zároveň ako dodací list. Predávajúci taktiež dodá spolu s
tovarom návod na obsluhu a záručný list ak to vyžaduje povaha tovaru.
4.11
Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa
považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním
určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti
objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané spotrebiteľom v
jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý
bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
4.12
V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že predávajúci bude mať
nedostatok tovaru skladom a tak objednaný tovar môže kupujúcemu dodať
postupne v niekoľkých balíkoch, pričom poštovné a balné platí kupujúci
ako za jeden balík.
5. Odstúpenie od zmluvy. Vrátenie tovaru
5.1 Kupujúci je v súlade so zákonom
102/2014 § 7 ods. 1, oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od vybavenej
objednávky (podľa zákona "od kúpnej zmluvy", ak už kupujúci prevzal
tovar) do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
5.2 Kupujúci môže uplatniť
právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 u predávajúceho v
listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak
bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na
odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie
spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len
"oznámenie o odstúpení od zmluvy").
5.3 Kupujúci je povinný
najneskôr do 7 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej
predávajúcim na prevzatie tovaru.
5.4 Predávajúci bez zbytočného
odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe
zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a
poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie §
8 ods. 5. uvedené v odsekoch 5.5 a 5.6 a ceny za službu, ak je
predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu
služby.
5.5 Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi
dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný
spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
5.6 Pri odstúpení od zmluvy
znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci
súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa §
3 ods. 1 písm. i).
5.5 Predávajúci nie je povinný vrátiť
spotrebiteľovi platby podľa odseku 5.4 pred tým, ako mu je tovar
doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť
predávajúcemu.
5.6 Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
6. Reklamácie a záručné podmienky
6.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi
záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a
príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
6.2
Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode
predávajúceho je 24 mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na
uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby (reklamáciu) vždy postačuje
doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na
účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list,
ale zákazník ho stratil.
6.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné
opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním, mechanické
poškodenia výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s
výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním, používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v
dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo
zodpovednosti sú taktiež vyňaté chyby alebo poškodenia výrobku, ktoré
vznikli pri živelnej pohrome.
6.4 Kupujúci má právo reklamovať aj
výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak chyba nesmie
súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu!
6.5
Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý,
mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry, prípadne dodacieho či
záručného listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis
chyby, pre ktorú tovar reklamuje.
6.6 V prípade reklamácie
predávajúci nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú
stratou dát, ktoré boli uložené v zariadení. Kupujúci si je povinný pred
reklamáciou dáta sám zálohovať.
6.7 Reklamáciu tovaru vybavuje
predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní od dátumu
doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po
uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie
sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia
v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom
záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..
6.8 POSTUP KUPUJÚCEHO PRI REKLAMÁCII:
6.8.1
Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok
doporučene na adresu predávajúceho uvedenú v bode 1 spolu s kópiou
dokladu o kúpe a reklamačným protokolom s popisom chyby výrobku.
6.8.2
V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému
stredisku, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu,
ktorý bude tovar dostatočne chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu
krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi
6.9 V prípade,
že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou
spoločnosťou, dopravné náklady spojene s odoslaním reklamácie na adresu
predávajúceho hradí kupujúci. Odoslanie reklamovaného tovaru späť
zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady. Akýkoľvek iný spôsob
prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť kupujúceho
hradí kupujúci.
6.10 Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie
výrobku kupujúcemu po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp.
vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
7. Ochrana osobných údajov
7.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou
osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko,
adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a emailovú adresu.
7.2.
1/
Kupujúci poskytuje osobné údaje predávajúcemu dobrovoľne za účelom
splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a ďalšej
komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia predávajúci nemôže riadne plniť
zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude možné s kupujúcim ani uzavrieť.
Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového
dokladu, predzmluvné vzťahy, identifikácia kupujúceho, potvrdenie
objednávky, a to telefonicky alebo
prostredníctvom elektronickej
pošty, doručenie tovaru, registrácia na internetovom obchode,
realizovanie marketingových aktivít, zasielanie informácií o novinkách a
akciových ponukách.
2/ Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií
emailom na adresu uvedenú prí zadávaní objednávky, na telefón a adresu
uvedené pri registrácii.
7.3. Predávajúci spracúva osobné údaje
dotknutých osôb na marketingové účely na základe ich žiadosti resp.
súhlasu v súlade s zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v
znení neskorších právnych predpisov. Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas
so spracúvaním osobných
údajov na tento účel pri objednaní tovaru
prostredníctvom internetového obchodu, pri registrácii na internetovom
obchode alebo iným vhodným spôsobom, napr. mailovým dopytom na ponuku
predávajúceho. Dotknutá osoba vyjadruje svoj súhlas zaškrtnutím
príslušného políčka pred
odoslaním objednávky alebo pri registrácii
na internetovom obchode, aby predávajúci spracoval a uschovával jej
osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mailová adresa, telefónne
číslo, pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o
novinkách a akciových ponukách a
spracovával ich vo svojom informačnom systéme. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu 99rokov.
7.4.
Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu čestne prehlasuje, že dáva
súhlas v zmysle ust. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v
znení neskorších predpisov (ďalej len "ZnOOÚ"), aby predávajúci
spracúval a uschovával jeho osobné údaje v rozsahu podľa bodu
7.1. a to na účely uvedené v bode 7.2.
Predávajúci
sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a
nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci po
splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných
údajov kupujúceho v súlade s ust. ZnOOÚ.
Súhlas so spracovaním
osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou alebo
prostredníctvom odhlasovacieho tlačidla, ktoré sa nachádza v každom
obdržanom Newslettri. Súhlas zanikne v lehote 30 dní od doručenia
odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
7.5. Kupujúci má právo a
možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v on-line režime na web stránke
internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, ihneď po prihlásení.
7.6.
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. ZnOOÚ osobné údaje bude
získavať výlučne na účely uvedené v bode 7.2. týchto všeobecných
obchodných podmienok.
7.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust.
ZnOOÚ , aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom,
ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené.
7.8. Predávajúci
vyhlasuje, že v súlade s ust. ZnOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade
s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným
všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
7.9. Predávajúci vyhlasuje, že nespokytuje osobné údaje získané pri registrácii tretím stranám, s výnimkou nasledujúcich subjektov, ktoré sú potrebné pre realizáciu a doručenie objednávky:
a) doručovateľskej služby (Slovenská pošta, kuriérska spoločnosť, zásielkovňa a pod.) za účelom
doručenia objednaného tovaru,
b) účtovnej spoločnosti za účelom spracovania účtovníctva predávajúceho,
c) spoločnosti prevádzkujúcej platobnú bránu
d) spoločnosti Heureka, iba v prípade, že sa nákup realizuje prostredníctvom služby Heuréka a služby Overené zákazníkmi,
7.10. Kupujúci
na základe bezplatnej písomnej alebo emailovej žiadosti má právo u
predávajúceho súhlas so spracovaním osobných údajov kedykoľvek odvolať. Jeho žiadosť bude spracovaná do 30dní od doručenia predávajúcemu.
8. Záverečné ustanovenia
8.1 Dozor nad poskytovaním služieb
vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, poštový priečinok 29, Prievozská
32, 827 99 Bratislava.
8.2 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými
obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho
zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a
doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo
veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
8.3
Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa
oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu
porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.
V Bratislave, dňa 15.01.2018, aktualizované 03.07.2019